wtorek, 10 stycznia 2012

Jak dbać o włosy?

Włosy, włosy, włosy... która z nas nie chce żeby były piękne, lśniące i mocne jak z reklamy? Sama w poszukiwaniu serum na wszystkie przypadłości przekopałam miliony wątków na forach pielęgnacyjnych. I niestety nie znalazłam eliksiru na całe zło. Na szczęście nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Troszkę się podszkoliłam  i moje włosy dużo na tym zyskały. Dlatego wymyśliłam, że stworzę małą pigułkę z tego co się nauczyłam. Może moje pielęgnacyjne zwyczaje pomogą wam odnaleźć odpowiednią drogę dbania o wasze owłosienie;)
źródło: http://www.wyspa-kobiet.pl/pielegnacja/wlosy/1038.html


1 Odżywianie od wewnątrz.
Tak już jest, że jesteśmy tym, co jemy. Dlatego brak witamin i odpowiednich składników przyczynia się do słabości i wypadania włosów. Nie ma się co oszukiwać, że super droga odżywka sprawi, że nasza kondycja włosów poprawi się mimo spożywania śmieciowego jedzenia. Pamiętajmy o suplementach ale najważniejsza jest zdrowa dieta. Odsyłam was do wpisu Anwen która świetnie to opisała <KLIK>
Ja ze swojej strony polecam wam picie pokrzywy. Stosuje się ją w cyklach 3:1 czyli trzy miesiące picia, jeden miesiąc przerwy(mogą to być również cykle tygodniowe) Po jednym cyklu(3 miesięcznym) zauważyłam dużą ilość babyhair.  Niedługo mam zamiar wrócić do ziółek.
źródło: http://www.witaminy.org.pl/

2 Mycie włosów
Szampon -  ma oczyścić naszą skórę a nie odżywić włosy. Nie wierzmy w puste opisy producentów, że ten produkt umyje, nawilży, odżywi, odbuduje, rozjaśni, nabłyszczy... posprząta, uprasuje i pozamiata. Dlatego przy codziennej pielęgnacji powinnyśmy zdecydować się na  szampon bez drażniących detergentów. Dużo dziewczyn poleca szampon Hipp albo Babydream. Do oczyszczania u mnie dobrze sprawdza się Barwa Rumiankowa, Tarto-Chmielowa. Myję włosy mniej więcej raz na 3 dni.  Jeśli nie jesteście pewne czy wasz szampon ma dobry skład poszukajcie go tutaj <KLIK>. To spis przeanalizowanych składów kosmetyków prowadzonych przez kilka wizazanek. Dla mnie istna skarbnica wiedzy!

OMO- A może warto skusić się na ten sposób mycia włosów? To skrót od słów Odżywkowanie - Mycie - Odżywkowanie. Do pierwszego O -  stosujemy odżywkę od ucha w dół włosów(tutaj sprawdzi się również olej).  M- mycie skalpu szamponem, czyli proces podobny do tego który robimy zwykle. O - Nakładamy na włosy treściwszą odżywkę. Jeśli jesteście zainteresowane poczytajcie więcej na ten temat tutaj<KLIK>
źródło: http://www.macierzynstwo.inspirander.pl/maluch/mycie-wlosow-dziecka

3 Odżywiane włosów
To temat rzeka... miliony masek i odżywek. Każdy musi znaleźć swój typ dlatego napiszę o kilku które stale goszczą w mojej łazience.

Studio Gloria, Malwa  <KLIK> To bardzo fajna maska, tania i efektywna. Dostępna w sieci Auchan za ok 5 zł. Zmiękcza i nawilża włosy. Ma lekko babciny ale przyjemny zapach. Pisałam o niej tutaj<KLIK>
Kallos Crema al latte<KLIK> śliczny zapach i fajne działanie. Ogranicza elektryzowanie się włosów, zmiękcza je i delikatnie nawilża. U mnie zmniejsza puch i czuję że zatrzymuje wilgoć we włosie. I dodaje włosom blasku;)
L`Biotica, Biovax Latte, Intensywnie regenerująca maseczka odbudowa osłabionych włosów <KLIK>
Ma piękny budyniowy zapach, nawilża na długo. Zmniejsza puszenie i elektryzowanie się włosów. Ułatwia rozczesywanie. Czuć że ma się jakby ochronny filtr na włosie.
Bingo Spa <klik> <KLIK> <klik> <KLIK>To moje ostatnie odkrycie. Jest mega świetna dla moich włosów. Jestem na etapie testów różnych rodzajów. Wygładzają, nawilżają, regenerują. Wydaje mi się, że włosy są bardziej elastyczne, mocniejsze, błyszczące i miękkie. Poprawiają skręt i zatrzymują wilgoć we włosie. Moje pokochały te maski. Na razie mam dwie ale planuję mieć więcej;)

Odżywki bez spłukiwania
Dla loczków to nieodłączny element pielęgnacji. Mam Kilka ulubionych i na razie ich nie zdradzam;)
Joanna z apteczki babuni <KLIK> Ma lekką i półpłynna konsystencję. Pachnie miodem i masłem jak dla mnie;) Nawilża, wygładza odstające kosmyki, ogranicza puszenie Włosy są miękkie i łatwe do rozczesania. Włosy od razu lepiej się układają. Podtrzymuje skręt..
Joanna Naturia odżywka z lnem i rumiankiem <KLIK>  Jest lekka, ładnie pachnie, podkreśla skręt włosów. Wygładza i poskramia niegrzeczne kosmyki. Nie skleja włosów, wygląda naturalnie. loki są nawilżone i dobrze wyglądają. Nie elektryzują się.



4 Olejowanie włosów
Ozłocić tego który to wymyślił! Ja i moje puchate włosy kochamy olej. Stosuję go przynajmniej raz w tygodniu przed myciem, najczęściej na całą noc. Dzięki niemu są bardziej gładkie, lśniące, milsze w dotyku i poskromione. Ostatnio Orlica dodała świetny post o olejach dlatego zamiast pisać poemat odsyłam was to tej skarbnicy wiedzy<KLIK>. Sama gdy zaczynałam przygodę z tym sposobem pielęgnacji musiałam przekopywać się przez wątki na forum a wy macie podane wszystko na tacy:)Warto się tym zainteresować bo efekty są zauważalne. Oczywiście nie po tygodniu czy dwóch ale warto, naprawdę!
Moi faworyci w tej kategorii to olej lniany, olej rycynowy na skalp, olej z pestek winogron. Ale wciąż szukam i testuję:D
źródło: http://cudownediety.blogspot.com/2011/12/olej-rycynowy.html

5 Wcierki
Coś wspaniałego by przyśpieszyć porost  i wzmocnić cebulki oraz zagęścić włosy. Wyboru jest dużo, ja napiszę o tych które sama mam i używam.
Jantar moja ukochana! Pachnie pięknie, nadaje się do reanimacji loków. Wzmacnia cebulki i po niej pojawiło się dużo nowych włosów. Niewygodna szklana butelka ale przelanie do innej z "psikaczem" znacznie ułatwia obsługę produktu. Pomaga okiełznać włosy.

capitavit mały śmierdziuch w niewygodnej butelce. Używam tylko na skalp bo włosy może wysuszyć. Przelałam go do pojemnika z atomizerem by ułatwić sobie wcieranie  Po pewnym czasie zapach się ulatnia ale mały niesmak pozostaje;) Mimo to uwielbiam go bo widzę efekty. Po 2 tygodniach codziennego używania widzę wysyp małych włosków a o to mi właśnie chodziło. Gdyby nie ten zapach to byłby idealny.

woda brzozowa wiele osób ją wychwala. Kosztuje niewiele więc warto sprawdzić na sobie. Mi nie przypasowała. nie zauważyłam efektów. Zapach ani na plus ani na minus.
źródło:http://www.superpani.pl/Uroda2/wlosy/jak_pielegnowac_wlosy_jesienia,349,0.html



6 Stylizacja i czesanie
Większość pianek do włosów zawiera wysuszający alkohol. Jeśli masz loczki i szukasz odpowiedniego stylizatora mam coś dla Ciebie - Żel lniany. Za niewielką cenę możesz go sama "ukręcić". Wystarczy siemie lniane i woda. Dwie łyżki ziarna zalewamy szklanką wody i gotujemy ok 15 minut od czasu do czasu mieszając. Przelewamy później naszą miksturę przez sitko i mamy gotowy świetny, naturalny stylizator. Używamy go jak każdego innego żelu tyle, ze na mokre włosy. Pamiętajmy jednak, że może postać w naszej lodówce tylko ok 2 tygodnie.

A co z końcówkami? Warto pamiętać by je zabezpieczać. Do tego celu polecam kilka kropel oleju kokosowego bądź jedwabiu do włosów ale tylko takiego który nie zawiera wysuszającego alkoholu(polecam jedwab z joanny i biowaxa)
źródło:http://frywolnie.com.pl/jak-pomoc-wypadajacym-wlosom/



Teraz szybciutko w podsumowaniu napiszę wam jak wygląda moja pielęgnacja.
1 Na całą noc olejuje włosy
2 Kolejnego dnia zmywam je ciepłą wodą oraz szamponem
3 Nakładam maskę na włosy dodając do niej ok łyżkę miodu który moje włosy uwielbiają oraz 3-4 kropel gliceryny by nawilżyć odrobinę włosy(do kupienia w każdej aptece). Trzymam taką miksturę pod czapką i reklamówką ok 40 minut
4 Zmywam włosy letnią wodą. Czasem stosuję po tym płukankę z siemia lnianego(robimy tak jak żel lniany, przecedzony "glutek" rozcieńczamy z wodą i moczymy w tym włosy) bądź octu jabłkowego( 3-4 łyżki octu do miski wody by zamknąć łuski)
5 Odsączam włosy delikatnie w ręcznik (ostatnio zakupiłam ręcznik z mikrofibry, podobno dobrze wpływa na włosy) i smaruję odżywką b/s oraz rozczesuje je grzebieniem
6 Robiąc przedziałki na włosach wcieram wcierkę(obecnie capitavit)
7 Przeczesuje włosy jeszcze raz  oraz dodaję odżywki oraz/lub stylizatora
8 Aplikuję na końce jedwab by je zabezpieczyć przed urazami
9 Ugniatam włosy bądź skręcam je w koczek w zależności jaki efekt chce uzyskać. Tutaj również w grę wchodzi pluking oraz spinanie klamrami. Loczki są wymagające i nie zawsze wyglądają tak jakbyśmy tego chciały. Słyszałam też o sposobie na skarpetę itp:D  I moje włoski schną zawsze naturalnie, bez pomocy suszarki.


Kilka dodatkowych rad:
1. W zimę nosze luźne czapki i nie rozpuszczam włosów, gdy mam gruby szalik bądź puchate swetry. Loki nie lubią siedzieć w ścisku ani tarcia i mrozu też nie znoszą;)
2. Używam gumek bez metalowych elementów ponieważ takimi łatwo rozerwać włosa i uszkodzić jego strukturę.

3. Nie farbuję włosów farbami.Ostatnio uznałam, że natura wie w czym nam dobrze;) I puki nie będę mieć siwych przebłysków nie będę sięgać po takie wynalazki.  Kilka razy używam balsamu veniy z ekstraktem z henny, który wypłukuje się całkowicie z włosów i nie zauważam po nim żadnych efektów ubocznych.
4Jeśli chodzi o czesanie używam tylko i wyłącznie grzebienia z szeroko rozstawionymi zębami. Prostowłose czeszą włosy na sucho, Loczki czeszemy zawsze na mokro po zastosowaniu odżywki bez spłukiwania, dzięki temu mamy loki na nie puch;)


Masz loczki i nie wiesz wciąż jak dać sobie z nimi radę? Przeczytaj koniecznie te informacje <KLIK> Wiem, że jest ich dużo ale mogą odmienić twoje życie! Także cierpliwości i do boju!


Na koniec coby pokazać wam, że można wiele osiągnąć przedstawiam wam  zdjęcia.

1 Włosy zniszczone słońcem i  brakiem pielęgnacji. Siano, mat i puch tak mogę je określić. Widać zarys loków:D mniej lub bardziej udanych;) Zdarzało się, że końcówki były nie tylko rozdwojone ale nawet roztrojone... co gorsza bywały rozpięciożone. Po prostu MASAKRA

2 To totalne siano które woła o pomstę do nieba czyli włosy z pierwszego zdjęcia rozczesane na sucho szczotką za czasów włosowej ignorancji. Tak wyglądały jeszcze trzy lata temu . Baaaardzo napuszone i nie do okiełznania.

3,4,5... Moje włosy dzisiaj. Wciąż miewają gorsze chwile ale nigdy nie daję za wygraną. Są lepiej nawilżone, nie puszą się aż tak bardzo. Mają ładny skręt i błyszczą. Czuje, że są silniejsze i mam o wiele mniej rozdwojonych końców. Wiem, że czas i pieniądze nie poszły na marne bo teraz mogę pochwalić się moimi długimi włosami;) Obcie nich długość to 70 w skręcie i 80 w wyproście;) Dużo z was prosiło mnie o zdjęcia moich włosów więc oto i są :D



















Także dbajmy dziewczynki o nasze włosy!

AKTUALIZACJA:
Wciąż dbam o włosy i efekty są widoczne;) Warto poświęcić im trochę czasu, bo czas i tak minie;)
Wrzucam ich stan na 6.01.2013




Uff trochę tego jest a i tak to nie wszytko:D Mam nadzieję, że ktoś choć odrobinkę zyskał po tym poście. Jeśli wciąż czujecie niedosyt zapraszam serdecznie do Anwen - mojej włosowej guru! Jej blog znajdziecie pod adresem anwena.blogspot.com 
Trzymajcie się ciepło włosomaniaczki!

155 komentarzy:

  1. Patrzę na zdjęcie nr 1, potem na nr 2, następnie przewijam na nr 3... Przed ujrzeniem nr 4 musiałam zrobić przerwę na pozbieranie szczęki z podłogi :)) Ogromna różnica! Ja od kilku miesięcy dbam o włosy (oleje, odstawienie prostownicy, suplementacja itd.) - choć przyznaję, część zasad jest jeszcze na liście "do wdrożenia". Poczułam się zmotywowana do zakupu gładkiego ręcznika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałam tak samo, musiałam przez chwilę zbierać szczękę z podłogi.. różnica masakra! teraz masz włosy jakbyś kręciła na lokówkę. piękne :)

      Usuń
    2. Ja również, włosy wyglądają nawet lepiej niż po jakiejś tam lokówce, bo naturalne ;) Przypominają mi takie idealne włosy księżniczek z bajki ;D

      Usuń
    3. a jak to robisz, że masz takie super loki? bardzo mi sie podobają :)

      Usuń
  2. Przepiękne masz te włosy!!! pewnie wiele osób pyta Cię czy kręcisz je na lokówkę? ;) Wyglądają nieziemsko i mam wrażenie, że ich kondycja jeszcze się poprawiła (od czasu jak pokazywałaś je u mnie)! Moje są zdecydowanie krótsze (muszę je w końcu porządnie zmierzyć, bo nawet nie wiem ile mają). Świetnie to wszystko opisałaś :)) i bardzo dziękuję za polecenie mojego bloga :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę długości! :)
    Powiedz mi, jak naturalnie 'schniesz' włosy po nocnym olejowaniu, jeśli musisz rano wychodzić? Ja mam ten problem, bo przed wyjściem z domu rano nie mam czasu na samodzielne wysychanie włosów, a po nocy są w koszmarnym stanie jeśli kładę się z mokrymi...

    OdpowiedzUsuń
  4. No to powiem Ci, że mnie pocieszyłaś, że rozczesujesz włosy po myciu :) I ja chyba tak zacznę robić, bo do tej pory rozczesywałam tylko po pierwszym O (w metodzie OMO oczywiście) i po suszeniu z dyfuzorem głową w dół z tyłu robił mi się piękny kołtun...

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne! jak ze snów...:)

    OdpowiedzUsuń
  6. rewelacyjny wpis ! na pewno wiele z niego wyniosę ;) a włosy masz nieziemskie ! na 7 zdjęciu fryzura jak marzenie, dziewczyny po 2 godz przed imprezą takie kręcą :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatny post!
    Piękne masz włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Calliope myję wlosy co 3 dni i mam to tak ustalone ze olejuje tylko wtedy gdy kolejny ranek moga same doschnąc spokojnie;)

    Dziękuje za miłe słowa, cieszę sie że moj post jest przydatny:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie nieziemsko piękne włosy! A różnica między zdjęciem 1,2, a 3 - kolosalna!

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz cudowne włosy:D
    Przydatny post na pewno z niego skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Łał! Piękne masz włosy! I faktycznie, jaka różnica! Idę dbać o swoje, może z cienkich wyczaruję normalne :D

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo, bardzo, bardzo dziękuje za ten post!!!
    Super to wszystko opisałaś :) Na pewno skorzystam z twoich rad =)
    Masz wprost wspaniałe włosy ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. łaaaał, aż mi szczena opadła na podłogę i ledwo ją pozbierałam, jakie cudowne włosy masz! <3 i różnica na zdjęciach kolosalna! jestem w ciężkim szoku i.... idę olejować swoje mizerne kłaczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, kocham Twoje włosy, naprawdę odkąd zobaczyłam je po wpisie u Anwen to nie mogę się napatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepraszam, ale przy drugim zdjęciu oplułam sobie monitor :D
    Ale teraz za to masz przepiękne włosiska, bezczelnie zazdroszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zbieram szczękę z podłogi! Gratulacje! Piękne włosy!

    OdpowiedzUsuń
  17. Masz boskie włosy ! :) Marzę o takich :)

    OdpowiedzUsuń
  18. są tak cudowne, że im częściej oglądam tak piękne włosy tym bardziej o siebie zaczynam dbać! <3

    OdpowiedzUsuń
  19. jakie Ty masz włosy!!!!!!!!!!!! szok!!!!!! ja się biorę poważnie za olejowanie wlosów!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale piękne włosy :) Idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. łooo, teraz to muszę się za swoje zabrać, bo wstyd ;) Piękności!

    OdpowiedzUsuń
  22. Gratuluję! Teraz wyglądają obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Spora różnica :) Włosomaniactwo pełną gębą. Anwen bloga też lubię, ale skarbnica wiedzy to nadal i bezbłędnie wizaż :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Łał, Twoje włosy są teraz śliczne, niesamowita zmiana. Gratuluję, że udało Ci się osiągnąć taki efekt ;-) Zazdroszczę długości i pięknego skrętu. W porównaniu z 2 zdjęciem ... no ciężko byłoby powiedzieć, że to włosy tej samej osoby ;)
    Jak długo dbałaś o włosy, zanim osiągnęłaś taki efekt?

    OdpowiedzUsuń
  25. masz piękne włosy! by osiągnąć taki efekt na mojej czuprynie muszę kręcić na termoloki :/

    OdpowiedzUsuń
  26. Widać ogromną różnicę, oczywiście bardzo na plus :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dobrze że zaczęłaś post od wg. mnie podstawy czyli zdrowego odżywiania. Bo czytam na różnych blogach poradny odnośnie dbania o włosy i nieraz szlag mnie trafia. Tylko kosmetyki coraz to bardziej wymyślniejsze.A zacznijmy od podstawy czyli od tego co i jak jemy kosmetyki sprawy nie załatwią.Wiadomo mogą znacznie poprawić stan włosów, ale jeśli karmimy organizm chemią i przetworzonym jedzeniem to nic dziwnego że i stan włosów się pogorszy.

    OdpowiedzUsuń
  28. Masz naprawdę zjawiskowe włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wiesz co, daję sobie bana na wchodzenie do Ciebie na włosowe posty! Bo twoje włosy są takie piękne, że idzie się tylko załamać i nad swoimi zacząć płakac:D Są po prostu niespotykane, na ulicach takich nie widuję :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. kubek czekolady dbam o nie mocno od 3 lat ale efekty były szybciej;)

    monia masz rację, odżywianie to bardzo ważna sprawa

    Kleopatre oj tam ojtam:D od razu załamać;p? Dziękuję;) W warszawie możesz się na nie natknąć:D w drogeriach przy lakierach:D

    Dziekuję za miłe słowa dziewczyny!

    OdpowiedzUsuń
  31. Ha ha :) Twoje sianko mnie zwaliło z nóg :D
    Za to teraz... - miodzio <3

    OdpowiedzUsuń
  32. Turlam sie po ziemi z zazdrosci. Tak mnie sciska, ze normalnie nie moge :] BOSKA JESTES i tyle, ale juz Ci to mowilam :]

    OdpowiedzUsuń
  33. oddałabym duszę szatanowi, żeby mieć takie piękne loki :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Uiwelbiam Anwen;) Oraz Twoje zachwycające włosy;) Szkoda, że moje są takie cienkie i beznadziejne... dlatego przedłużyłam;)

    OdpowiedzUsuń
  35. ooo. no proszę. Może z czegoś skorzystam :)
    Zapraszam do mnie
    http://co-dziennosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Wow jestem pod wrażeniem.. tyle cennych informacji w poście oraz TAKIE EFEKTY!

    OdpowiedzUsuń
  37. Patrząc na Twoje 2 pierwsze zdjęcia "przed kuracją" aż ciężko uwierzyć, że to ta sama osoba i te same włosy co na zdj. 3,4,5... Kurczę, czuję się zmobilizowana :)
    Pozdrawiam!
    aga
    http://worldbyaga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Włosy wyglądają jak sztuczne, ciężko uwierzyć, że można mieć takie cudownene loki

    OdpowiedzUsuń
  39. Rewelacyjna notka! Poleciłam ją juz chyba 10 osobom. Na każdym robi podobne wrażenie- oczy na szypułkach i szczęka na kolanach. Doskonałe rady, godne najlepszych czasopism związanych z urodą. Wielkie braaawo!

    OdpowiedzUsuń
  40. jesteś niesamowita!!! twoje włosy to istny cud :D nigdy takich nie widziałam :D pokłony :D

    OdpowiedzUsuń
  41. Sama mam kręcone i zaczęłam teraz olejować, dbać i takie tam, ale niestety takiego skrętu nigdy nie będę miała :( Super włosy! ;)
    Japko

    OdpowiedzUsuń
  42. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  43. Pytanie do włosowego Gugu! :p
    Zaczęłam olejować włosy (Alterrą z pomarańczą - są teraz w promocji w Rossmanie!). Po wyschnięciu włosków zawsze staram się spryskiwać je jeszcze odżywką ( aktualnie Issana z olejkiem arganowym i masłem shea) problem w tym że wyczytałam w składzie tej Isany ze ma silikony. I nareszcie pytanie: Czy jeżeli spryskuje włosy tą odżywką zawierającą silikony to czy nie ogranicza to później wnikania oleju w strukturę włosa? Dodam, że olej nakładam na suche włosy i zostawiam na całą noc...?!
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Silikony to nie beton:D olej na pewno się przedostanie przez nie. Od czasu do czasu oczyść porządnie włosy szamponem np barwą żeby się sylikony nie nadbudowały. Nie ma co z nich rezygnować jeśli ci służą;)

      Usuń
  44. dziękuje ślicznie za szybką odpowiedź! Jesteś fantastyczna... pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Mam podobne włosy do Ciebie a i również niedawno zaczęłam swoją metamorfozę :) W podobny sposób pielęgnuje swoje włosy, ale kilka produktów które opisałaś napewno wypróbuje na sobie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  46. prze-śli-czne :O maaatko ! :D musze dodac do obserowowanych,zeby moc regularnie ogladac <3

    OdpowiedzUsuń
  47. wiesz, że Twoje włosy, po tym jak zobaczyłam je na blogu Anwen, stały się dla mnie inspiracją i motywacją do dbania o swoje? i bardzo chcę Ci za to podziękować! :D

    OdpowiedzUsuń
  48. Moje włosy wyglądają identycznie jak twoje na początku! Muszę coś z tym zrobić i się ogarnąć ;D
    A twoje włosy są pocieniowane? Tylko przy końcach czy całościowo?

    Podziwiam Cię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kiedyś były całe a teraz wycieniowane są końce i lekko z przodu;)

      Usuń
    2. Właśnie się zastanawiam czy cieniować. I czy u fryzjera czy spróbować sama metodą 3 kucyków (czy jakoś tak).

      Usuń
  49. dałabym się pociąć, żeby moje włosy miały taki skręt. Po prostu kocham twoje włosy!

    OdpowiedzUsuń
  50. a co się będę rozpisywać, skoro jedyne co mogę wydukać z wrażenia to: <3 ^^

    OdpowiedzUsuń
  51. NIESAMOWITE włosy masz :)

    OdpowiedzUsuń
  52. O JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! masakra !! nie wierzę normalnie szoook ! do pozazdroszczenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Piękne włosy!!!!
    A jaka buzia ładna :d

    OdpowiedzUsuń
  54. Masz wycieniowane wlosy ?:)
    moje wlosy w wiekszosci sa rowne ... i robia sie takie spiralki czasem (ale tylko kilka) od wewnatrz przy szyi.. z wierzchu albo fale albo proste są...
    zastanwiam sie skad taka zaleznosc ze sa 3w1 ;O .. czy to moze wina ciecia ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam lekko wycieniowane, nie wiem od czego to zależy ale cięcie ma na pewno duży wpływ n wygląd naszych włosów.

      Usuń
  55. Ile bym dała za takie włosy! Przepiękne, a te loczki na zdjęciach ze stanu obecnego - cudowne.

    OdpowiedzUsuń
  56. Hej! Właśnie trafiłam na ten post na Twoim blogu, wcześniej (w październiku) czytałam na Twoją włosową historię u Anwen i pomyślałam.. O Boże! Moje włosy właśnie tak się prezentują po rozczesaniu, jak Twoje na 2gim zdjęciu... I chociaż wiedziałam, że były podatne na skręt to w żaden sposób nie mogłam go wydobyć, szczególnie swoimi złymi nawykami jeśli chodzi o pielęgnację. Metamorfoza Twoich włosów pokazuje, że naprawdę warto poświęcić im więcej uwagi, bo efekty ZACHWYCAJĄCE!:)
    I tak jak cała reszta, jestem zakochana w Twoich włosach i ich przemiana jest dla mnie ogromna motywacją w walce o moje loczki:).
    Pozdrawiam, Monika

    OdpowiedzUsuń
  57. Witam,
    ile trzeba pielęgnowac włosy, żeby mieć takie piękne? Ja już dbam 3 miesiące, ale niestety nadal jest źle...

    OdpowiedzUsuń
  58. zaintrygował mnie sposób "na skarpetę" :D muszę pogooglać.
    piękne włosy! dajesz mi nadzieję na długie kręcone włosy, bo wszyscy mówią, że im dłuższe tym bardziej się rozprostowują ;)

    OdpowiedzUsuń
  59. a ja myślałam że to wyprostowana i na lokówce zrobione!!!! :0000 podziw!

    OdpowiedzUsuń
  60. A ja mam pytanko :) Czy robisz coś aby unieść włosy u nasady, odbić od głowy? Tak długie włosy na pewno są ciężkie i pewnie grawitacja sprawia, że chcą smętnie leżeć. Jest na to jakiś sposób?

    OdpowiedzUsuń
  61. Podpinam je na noc w ten sposób: http://3.bp.blogspot.com/-DoCfIzEI-KE/T4rYv0Ad89I/AAAAAAAAE-Q/P9JTJm1Rr2g/s1600/IMG_1060.jpg lub tak: http://3.bp.blogspot.com/-T89NHP87Wtw/T4rb0sbEaEI/AAAAAAAAE-o/ifTzJpqPPjc/s1600/IMG_1055.JPG
    mi to pomaga;)

    OdpowiedzUsuń
  62. Wow, nie-wia-ry-god-ne! Przemiana z wiechcia słomy we włosy księżniczki. Jestem pod ogromnym wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  63. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  64. Nieziemskie loki na ostatnich zdjęciach :)
    Zmotywowałaś mnie tym wpisem jeszcze bardziej do dbania o włosięta :D

    OdpowiedzUsuń
  65. Właśnie pokazałaś mi, że mój cel 'odbudowywania' loczków jest realny! :) Dziękuję za ten post, na pewno będę się na nim opierała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha wiedziałam, że coś już tu pisałam. Wracam do tego posta kilkanaście razy, niestety wcześniejsze moje próby raz dawały lepszy raz gorszy efekt, bo ciągle włosy rozjaśniałam. Na szczęście zmądrzałam (trochę) zaczęłam farbować na rudo. Teraz mam w planach w ogóle odrzucić farby chemiczne na rzecz henny i długich, zdrowych, pięknych włosów :) pozdrawiam.

      Usuń
  66. Ale różnica! W tym momencie na prawdę zmobilizowałaś mnie do pokochania moich niesfornych loczków ;)

    OdpowiedzUsuń
  67. hej! znalazłam Cię na MWH u Anwen i oszalałam:) teraz znalazłam tego posta i oszalałam x2 :) a za chwilę oszaleję x3, bo przyglądam się tym cudnym, świetnym lokom i zamierzam własne doprowadzić do takiej cudowności:P z tego co widzę mamy podobne włosy (hehe, pomijając to, że Twoje już poznały uroki właściwej pielęgnacji, a moje są raczej na etapie początkowym), ale patrząc na skręt, gęstość to są podobne. A to znaczy, że jest cień szansy, że i ja będę miała takie WSPANIAŁE włosy jak Ty! Amen:D pozdrawiam i dziękuję za inspi ;)

    OdpowiedzUsuń
  68. wyglądasz jak księżniczka :):):) nie mogę się napatrzeć :):):)

    OdpowiedzUsuń
  69. aż trudno się nadziwić że to Twoje loczki. Piękne!!!

    OdpowiedzUsuń
  70. Ile zajęło Ci poprawienie tak włosów? ja od msc stosuję to wszystko o czym piszesz i ciekawa jestem ile jeszcze zajmnie mi dojście do tak pięknych włosów jakie ty masz;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam doładnie ile, po roku byłam naprawdę zadowolona;D

      Usuń
  71. Masz cudowne włosy! ale Ci zazdroszczę! :-)
    Bardzo pomogła mi ta Twoja notka..:-) zwłaszcza ten codzienny 'pielęgnacyjny plan', który od Ciebie odgapiłam ..:P
    Obserwuję! :-)

    OdpowiedzUsuń
  72. Masz przepiękne włosy *.* Jestem w szoku, bo po zobaczeniu dwóch pierwszych zdjęć, nie spodziewałam się tak spektakularnej zmiany. Podziwiam i skrycie zazdroszczę;p

    OdpowiedzUsuń
  73. prostujesz grzywkę czy jakoś ją zapinasz że jest prosta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam grzywki;) a górna cześć włosów jest po prostu prosta, chyba od ciężaru wlosow

      Usuń
  74. Pytanie... Bo widzę tu podobieństwo do moich włosów... Chodzi mianowicie o to, że skręt zaczyna się gdzieś dopiero od wysokości ucha/szczęki. Czy, jeśli będę zapuszczać włosy to skręt będzie się stopniowo obniżał czy zostanie na tym poziomie (ucha/szczęki) i po prostu się "wydłuży"? :D Bo bardzo bym nie chciała mieć przy długich włosach jedynie pokręconych 10 cm końcówek... :P

    P.S. Włosy jak marzenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem jak będzie u ciebie ale u mnie długość włosów nie wpływa na tą "prostą" część.

      Usuń
  75. Ewalucjo,a mogłabuś napisać o tych wcierkach???Planuję zakup,a twoja opinia jes najbardziej wiarygodna;)

    OdpowiedzUsuń
  76. Ale zmiana,śliczne teraz masz:)Też dzięki blogowi Anwen stwierdziłam że muszę sie wziąć za moje włosy:)

    OdpowiedzUsuń
  77. Mogłabyś moja droga napisać jak aplikujesz wcierki na skalp głowy ?
    Dzielisz jakoś włosy na części ? Zwłaszcza chodzi mi o te, które stosuje się po umyciu,jak mieć pewność, że dotarła ona wszędzie ... Pliska o odpowiedź!
    Pzdr:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robie tak: robie przedziałki od czoła do szyji mniej więcej co 1 cm. Psikam wzdłuż niego i troszkę wcieram. I tak na całej głowie. Na koniec powtarzam wcieranie w miejscu gdzie zazwyczaj mam przedziałek;)

      Usuń
  78. A próbowałaś oleju kokosowego ?
    Ja jak sobie wysmaruję nim włosy to budzę się rano a moje włosy są posklejane w kilka strąków i wyglądam jakby mnie prąd kopnął to znaczy że moje włosy go nie lubią ??? Jak zmyje, wiadomo to znika. Proszę o pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ważne jak wyglają po nałożeniu ważne jak wyglądają po zmyciu;)

      Usuń
  79. Jakie masz piękne włosy. Jaka metamorfoza. Aż trudno uwierzyć. Zaczne stosować się do Twoich zasad :) dzięki za wskazówki na pewno się przydadzą

    OdpowiedzUsuń
  80. masz przepiękne włosy:) sama dałabym wiele za takie:) powiedz ile czasu zajeło Ci zapuszczanie do tej długości i czy stosowałaś jakieś specjalne kuracje aby przyśpieszyć ich wzrost.Może coś polecasz?
    Gratuluje tak cudownych włosów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie miałam momentu zapuszczania, po prostu rosły:D i gdy były długie zaczęłam to doceniać. Mi na porost wpływa balsam capitavit oraz jantar;)

      Usuń
  81. Jestem zachwycona twoimi włosami i tym jaką metamorfozę przeszły i chyba też się ogarnę i zacznę brać się za swoje bo po ciąży i karmieniu wiesz mi że twoje włosy na zdjeciu o tytule siano wyglądają przy moich cuuuudownie;/

    OdpowiedzUsuń
  82. Trudno jest ujarzmić takie siańsko, a ty poradziłaś sobie perfekcyjnie;-) Ja codziennie się z tym zmagam i najbardziej pomaga mi połączenie prostownicy z Marion Natura Silk jedwabna kuracja do włosów farbowanych!

    OdpowiedzUsuń
  83. Until somеоne told me about іt Ι hadn't even thought it possible. Looks like I'm bеhind on thе mаttеr.
    .

    My blοg :: long term small loans

    OdpowiedzUsuń
  84. I moja biedna szczęka przeżyła bliskie spotkanie z podłogą;)
    Matko i córko jakie cudowne włoski! Az wierzyć się nie chce, ze to te same włosy co z pierwszych zdjęć..
    Ja tez mam problem z puszeniem i mimo całej włosomaniaczej pielęgnacji wciąż nie chcą współpracować:( niby są falowane ale nie chcą się ładnie pofalować, żaden plunking nic nie daje, tylko strąki a po rozczesaniu puch:( sa podatne ale nie na to co trzeba;) jeśli już się zakręcą to w trybie natychmiastowym tracą skręt:(
    Zdradź co robisz by uzyskać takie baśniowe fale?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W 80% to natura,pozostałe 20% to ugniatanie mokrych włosów z odzywka bez splukiwania, często z żelem lnianym, następnie odbicie ich spinkami przy glowie i naturalne schnięcie. Zbijają mi się wtedy w takie "dwa loki" i jak wyschną to je rozdzielam na więcej papartii. Do tego włosy mysza być dobrze nawilżone bo iaczej mam puch zamiast loczkow;)

      Usuń
  85. No właśnie, w jaki sposób uzyskujesz taki skręt? Podziel się;)

    OdpowiedzUsuń
  86. You сover thіs a lοt morе
    clearly thаn I ever could - which is probably why I don't have a successful blog.

    My blog; http://cheappersonalloans.me.uk/

    OdpowiedzUsuń
  87. Τhe datа is nearlу meaninglеss, ωhich means thе οutcome makes almοst no sensе.



    Feel frеe to surf to my web pagе; fast online cash loans

    OdpowiedzUsuń
  88. Hаve not looκed into thіs mattеr until nоw, I wіll do so verу soοn.


    my webpage bad credit fast cash loans

    OdpowiedzUsuń
  89. I might get around to doing a sіmilar thing myself sοmetime,
    if I can find the finance.

    My web pagе :: best bank loan

    OdpowiedzUsuń
  90. I'm trying to develop a similar community to this myself, there's clеаrly a lot of work that
    gоes іntο іt. Rеаlly lіνely community as well, which іѕ not eаsу
    to get.

    My wеbpagе - loans broker

    OdpowiedzUsuń
  91. Neеd some extra info on this - any reccomеndatiоns coverіng
    ωhat books to read or what fοrums I coulԁ jοin?


    my weblog :: best personal loans

    OdpowiedzUsuń
  92. Ϻowed both front and back laωns, it's about time for a calming morning going through the posts on here... may have to pop to the tip later with some scrap though:/

    Feel free to visit my web page; Personal Loans

    OdpowiedzUsuń
  93. Awesome issues herе. Ι'm very satisfied to peer your article. Thanks so much and I'm looking forwarԁ to contасt you.
    Will уou kindlу drop me a mail?

    Alѕo visit my web ѕite; best loan deal

    OdpowiedzUsuń
  94. I ρurchaѕed а cοmρarable
    domain to thiѕ last week, I'm hoping to add something a little different to this niche.

    my homepage: best loan deals

    OdpowiedzUsuń
  95. І feеl liκе I coulԁ learn about
    this аll ԁay, іt's absorbing. I don't even neeԁ a brew yet.


    Lοοk at my blοg ... best personal loans

    OdpowiedzUsuń
  96. Twoje włosy robią duże wrażenie, pewnie na żywo jeszcze większe

    OdpowiedzUsuń
  97. Są CUDOWNE! Jakbym była mężczyzną, marzyłabym o dziewczynie z takimi włosami, jak Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  98. Ja mam proste baaardzo długie włosy i rozczesuję je zaraz po umyciu, na mokro. Jeśli zrobiłabym tak jak ty radzisz to w żaden sposób bym ich nie rozczesała, ponieważ mam problem z niesamowicie plączącymi się włosami. Wiesz może co mogłabym zrobić że y przestały się plątać? Ja myślę że powodem tego są moje bardzo suche włosy, ale nigdy nie dostałam potwierdzenia mojej tezy ;) A na dobrą sprawę "suchość" i zniszczenie moich włosów też nie jest do końca wyjaśnione, bo nie używam żadnych urządzeń typu suszarka, prostownica itp. Pomocy!

    PS.: Bardzo ładne włosy ;) Naprawdę piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szęsto suche włosy się plączą, warto zabespieczać je jakimś serum do końcówek bez alkoholu dentat w składzie. Włosy niszczą się nie tylko poprzez prostownice itp ale równeiż przez słońce, wiatr, słoną wodę, ocieranie o ubranie. Dużo dziewczyn poleca tangle treezer do poplątanych włosów, ostatniuo kupiłam taki o wiele tańszy zamiennik i faktycznie fajnei się sprawdza;) http://www.buyincoins.com/item/28635.html

      Usuń
  99. Też chcę takie loki! Ja mam podobno falowane włosy, ale z fal mają one tylko puch i nieprzewidywalność. Normalnie wyglądają na proste...

    OdpowiedzUsuń
  100. Czym je kręcisz ? Są prześliczne♥

    OdpowiedzUsuń
  101. Jestem Zachwycona Twoim wpisem! Rewelacyjne porady. :) Moje włosy też się kręcą. Kiedyś były to loki dziś już tylko siano i fale. :( Ale po obejrzeniu zdjęć mam motywację i biorę się za moje loki :)

    OdpowiedzUsuń
  102. megaaa <3 tez mam kręcone wsloy i do tego rozjasnianie i nie chca rosnąc;/ a na prawde o nie dban ;/ wydaje mi się ,że to przez to rozjasnianie :( chyba z tym skoncze

    OdpowiedzUsuń
  103. Tutaj jest spis bardzo fajnych naturalnych preparatów, które pielęgnują włosy - http://www.naturala.pl/tag/143/pielegnacja_wlosow

    OdpowiedzUsuń
  104. Włosy masz cudowne, bardzo piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  105. Takie piękne masz te włosy że aż wstydź się kobieto :D

    OdpowiedzUsuń
  106. Masz przepiękne włosy..ja mam z moimi problem już od 15 lat i nic nie pomaga...no cóż może znajdę kiedyś jakiś złoty środek,żeby było ich więcej...bo już wszystkiego próbowałam...:(

    OdpowiedzUsuń
  107. Zmiana powalająca!!!
    Kiedyś miałam koleżankę z takimi włosami. Żałowałam jej bardzo, myśląc do tej pory, że tak już musi być i najlepiej trzymać je krótko. Powaliłaś mnie dosłownie swoim efektem! Jak widzisz, tak bardzo, że zdecydowałam się nawet napisać kom, co u mnie jest niezwykle rzadkie :) Gratulacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  108. wow! efekt końcowy, tj stan obecny fantastyczny, Twoje włosy zmieniły się nie do poznania!

    OdpowiedzUsuń
  109. Piękne włosy! :D Marzę o takich dlatego stosuję tabletki Procerin ze sklepu vitalab.pl bo chcę żeby moje włosy były mocniejsze i nie wypadały tak mocno jak do tej pory.

    OdpowiedzUsuń
  110. Ale piękne :D patrzę teraz na swoje "umodelowane" i załamałam się :/
    nie no muszę zacząć wklepywać wreszcie te olejki, oliwki... :) dzięki za początek wspólnej podróży :D

    OdpowiedzUsuń
  111. Ja kiedyś stosowałam na swoje włosy dużo kosmetyków, teraz sama robię maseczki na włosy, a inspirację czerpię np. z tej strony porostwlosow.pl/domowe-odzywki-na-wlosy.html

    OdpowiedzUsuń
  112. Jeśli chodzi o szampony to na pewno HB Jeunesse, ten powiększający objętość włosów. U mnie super się sprawdza, jest naturalny, jakoś szczególnie dużo za niego nie płacę. I tak już sprawdza się od dłuższego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  113. A testowałyście już lokówkę Power Curl ??

    OdpowiedzUsuń
  114. polecam także kilka trików z tego artykułu:)
    http://dobrakosmetyczka.pl/artykuly/czytaj/327/fryzjerstwo/wypadajace-wlosy-to-juz-nie-problem/

    OdpowiedzUsuń
  115. przepiękne masz włosy tylko patrzeć i podziwiać

    OdpowiedzUsuń
  116. Masz przepiękne włosy tylko patrzeć i podziwiać-CUDO!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  117. Naprawdę piękne włosy! Pamiętam jak moje były słabe i się łamały, nie układały się tak jak chciałam... ale problem zniknął po jakimś czasie i całe szczęście! :) lekarka zaleciła mi cynk w naturalnej formie lub preparaty z cynkiem. Brałam cynk w tabletkach, który mi bardzo pomógł i jadłam np. wołowinę (którą na szczęścię lubię) czy pestki z dyni (te akurat kocham! :D). Dziś mogę cieszyć się pięknymi i zdrowymi włosami :)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad;)