poniedziałek, 24 września 2012

Włosowi ulubieńcy

Pisałam o mojej pielęgnacji już jakiś czas temu. Od tamtego czasu trochę się zmieniło. Lubię eksperymentować i szukać lepszych rozwiązań dlatego pomyślałam, że pokażę wam moje ulubione produkty.

Dla przypomnienia: Moje włosy są długie, kręcone. Z tendencją do puszenia się i przesuszania. Dążę do głębokiego nawilżenia i odżywienia. Szukam efektu wygładzenia. Wydaje mi się, że porowata moich włosów jest obecnie normalna w kierunku wysokiej.

1 Olejowanie:
staram się robić to raz w tygodniu. Zdecydowanie stawiam na
- olej z pestek winogron,
- oliwę z oliwek
- olejek awokado z rossmana(wycofany:( )
 Czasem robię to rzadziej, czasem częściej. Wszystko zależy od dnia. Nakładam olej na suche włosy ok 3h przed myciem. Tak oleje spisują się u mnie najlepiej. używam ok 4 łyżki oleju za każdym razem.

2 Mycie:
Myję włosy ok 3 razy w tygodniu. Raz w tygodniu używam szamponu:
 -Barwa  jabłko antonówka, natomiast przy innych myciach staram się sięgnąć po coś delikatniejszego. Ostatnio jest to:
- żel do higieny intymnej facelle sensitive z rossmana(jest bardzo delikatny ale dobrze oczyszcza włosy i odświeża skórę głowy)


3 Maski:
Mam swoje ulubione do których zawsze wracam. Wciąż eksperymentuje ale na razie u mnie niezawodne są:
Easy Care Dream Repair maska odbudowująca <KLIK>
Stapiz, Sleek Line, Repair & Shine Hair Mask <KLIK>
Pilomax, Kamille Wax  <KLIK>




4 Odżywki ze spłukiwaniem:
Sięgam po nie od czasu do czasu, gdy czuję, że moje włosy są lekko przeciążone i nie chcę "dobijać: je maską. Moje ulubienice:
- Garnier Olejek z awokado i masło karite <KLIK>
- Schauma Cream & Oil <KILK>


5 Odżywki Bez spłukiwania:
To mój totalny must have. Kręcone włosy kochają odżywki b/s. Nie wyobrażam sobie obecnie dnia bez użycia jednej z nich. Obecnie używam dwóch na zmianę:
-Joanna balsam z apteczki babuni to mój hit! <KLIK>
-Joanna natura (wszystkie rodzaje ale najchętniej z lnem albo makiem) <KLIK> <KLIK> <KLIK>






6 Wcierki:
Obecnie użyam na zmianę dwie:
-jantar:<KLIK>
 lubię ją bo nawilża mój skalp i wzmacnia włosy. Podoba mi się jej zapach i dzięki temu pamiętam o niej po każdym myciu
-capitavit: <KLIK>
używam go ale jest to droga przez męczarnie. Pachnie jak niesmaczny syrop ale czego się nie robi... po jego użyciu miałam mnóstwo baby hair, dlatego często do niego wracam.



7 Serum na końcówki
L`Biotica, Biovax A+E, Serum wzmacniające <KLIK>
Uwielbiam ją! Pięknie pachnie, wystarczy kropla by ochronić końcówki. Nie zawiera alkoholu i naprawdę czuję, że chroni moje włosy.

Półprodukty:
- gliceryna - dodaje czasem kilka kropel do maski w celu nawilżenia włosów.
- miód -  moje włosy go kochają. Daje lekkie rozjaśnienie i miodowy poblask. Świetnie nawilża i ujarzmia włosy. Dodaję łyżkę do maski. Czasem stosuję go jako płukankę do włosów rozpuszczając łyżkę w letniej wodzie.
- keratyna -  3 krople dodane do maski od czasu do czasu wygładzą włosy.
- aloes grovita- stosuję na skórę głowy by nawilżyć skalp.
siemię lniane - ukręcam żel lnainy i stosuję jako stylizator bądz rozpuszczam w wodzie i używam jako płukankę.
- ocet jabłkowy - zamyka łuski włosów użyty jako płukanka


Chyba tyle z moich ulubionych produktów;) Używacie któryś z nich? Też je lubicie? A może wręcz przeciwnie?;)

31 komentarzy:

  1. mam bardzo podobnych ulubieńców:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jantar znam i lubię, chociaż mi jedna butelka starszcza tylko na miesiąc:/

    OdpowiedzUsuń
  3. sporo :) ja ograniczam się do minimum, bo walczę z wypadającymi włosami :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj capitavit na wypadające włosy, mi ta wcierka bardzo pomogła

      Usuń
  4. Oooo całkiem dużo masz tego, muszę coś wypróbować bo moje włosy ostatnio strasznie wypadają :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj capitavit, ale to pewnie przez przesilenie jesienne;)

      Usuń
  5. świetna pielęgnacja :) sporo produktów:D Musze sie zmobilizować i zacząć tak dbać o swoje.

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę podpatrzeć i porządnie zabrać się za pielęgnację włosów

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny post kochana i patrząc na Twoje włosy można sądzić, że produkty naprawdę warte uwagi :) Ja z tej samej serii co Ty masz odżywkę Garnier uwielbiam szampon, ale wtedy stosuje go bez odżywki, bo sam w sobie jest wystarczająco ciężki i odżywczy. I to jeden z niewielu typowych, drogeryjnych, które lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. super że przypomniałaś swoich ulubieńców;)

    OdpowiedzUsuń
  9. stosuję podobną pielęgnację :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Interesujący wpis :) muszę i ja pokazać swoich włosowych ulubieńców :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Również uwielbiam odżywki b/s! Najlepsze poskramiacze puchu
    A Biovax A+E to mój ulubiony środek zabezpieczający. Zapach ma faktycznie cudny

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam ten balsam z Joanny i go lubię,muszę sobie kupić to serum z Biowax:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nareszcie napisałaś coś o włosach ;P Powinnaś częściej :P Jeszcze proszę więcej zdjęć Twoich loczków ;) Ja mam problem z przetłuszczaniem skóry głowy, sporo produktów mnie obciąża, z gładkością nie mam problemu - tylko szukam objętości. Ostatnio fajne włosy miałam po proteinowej masce Bingo kaszmir, dodałam jeszcze kilka kropli kolagenu z elastyną, łyżeczkę placenty i żel lniany. Jednocześnie włosy były gładkie i puszyste ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. postaram się częściej:D może zacznę robić comiesięczne aktualizacje włosowe;D

      Usuń
  14. Kusi mnie ten balsam z apteczki babuni :) chyba go w koncu kupie bo ta seria tak pieeeknie pachnie. Lubie ogladac takie wlosowe kolekcje i niedlugo tez zrobie taki post :)

    OdpowiedzUsuń
  15. A za jaką częstotliwością używasz ocet jabłkowy? :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam tą samą odżywkę z garnier tylko z drożdżami piwnymi. Uwielbiam ją ;) zapraszam do mnie :>

    OdpowiedzUsuń
  17. świetny lekki post, lubię takie czytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. zainteresowało mnie serum Biovax,słyszałam że jest dobre i muszę je mieć:)
    z Twoich kosmetyków lubię też odżywkę do włosów Garniera :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Też używam tej odżywki z Joanny Naturii z lnem :)

    OdpowiedzUsuń
  20. sporo tego :), ale dzięki temu masz przepiękne włosy!

    OdpowiedzUsuń
  21. A można wiedzieć co to za keratyna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.zrobsobiekrem.pl/pl/p/Hydrolizat-keratyny/200

      Usuń

Zostaw po sobie ślad;)